Απώλεια βάρους: Πόσο σημαντικό είναι το πρωινό;

Καλημέρα κόσμε!
19 Μαΐου 2017

Απώλεια βάρους: Πόσο σημαντικό είναι το πρωινό;

Μια νέα μελέτη δεν βρίσκει κανένα στοιχείο που να δείχνει ότι η κατανάλωση του πρώτου γεύματος της ημέρας μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους.

Κάθε μέρα, οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο κάθονται στο τραπέζι για να απολαύσουν αυτό που πολλοί θεωρούν «το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας».

Οι παραδόσεις για το πρωινό ποικίλλουν: εκείνες από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο τείνουν να προτιμούν αυγά και μπέικον, ενώ εκείνοι στην Ιταλία και τη Γαλλία συχνά προτιμούν τα κρουασάν.

Ανεξάρτητα από το τι οι άνθρωποι επιλέγουν να τρώνε για πρωινό, πολλοί βλέπουν αυτό το γεύμα ως βασικό μέρος της ημέρας.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι παρέχει στο σώμα τα θρεπτικά συστατικά και την ενέργεια που απαιτείται για την έναρξη της ημέρας. Τούτου λεχθέντος, η συζήτηση για το ρόλο του πρωινού στην υγεία συνεχίζεται εδώ και χρόνια.

Τι δείχνουν οι μελέτες

Μια νέα μελέτη – τα ευρήματα της οποίας εμφανίζονται στο BMJ – δεν έδειξε κανένα στοιχείο που να υποστηρίζει την ιδέα ότι η κατανάλωση πρωινού είναι μια καλή στρατηγική για την απώλεια βάρους, ή ότι η παράλειψη του πρωινού έχει το αντίθετο αποτέλεσμα.

Ορισμένες προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση πρωινού μπορεί να βοηθήσει ένα άτομο να διατηρήσει ένα υγιές βάρος. Μια ομάδα ιαπωνικών ερευνητών, για παράδειγμα, διαπίστωσε ότι η παράλειψη του πρωινού ήταν πιο έντονα συνδεδεμένη με την παχυσαρκία από το να τρώει δείπνο εντός 3 ωρών από την ώρα του ύπνου.

Πρέπει να ερμηνεύσουμε αυτά τα ευρήματα με προσοχή λόγω περιορισμών της μελέτης. 

Για παράδειγμα, οι ερευνητές δεν έλαβαν υπόψη τα είδη των τροφίμων που κατανάλωναν το πρωινό. Ο ατομικός τρόπος ζωής και οι επιλογές τροφίμων διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαχείριση βάρους.

Για να μάθουν περισσότερα σχετικά με τις σχέσεις μεταξύ πρωινού και αλλαγής βάρους, μια ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο Monash στη Μελβούρνη της Αυστραλίας ανέλυσε 13 τυχαίες ελεγχόμενες δοκιμές – κυρίως από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο – από τα τελευταία 28 χρόνια.

Τα ευρήματα κατέρριψαν δύο μύθους:

  • Πρώτον, δεν βρήκαν στοιχεία που να δείχνουν ότι η κατανάλωση πρωινού μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους λόγω της αποτελεσματικής καύσης των θερμίδων από νωρίς για την πρόληψη της υπερκατανάλωσης αργότερα την ημέρα.
  • Δεύτερον, διαπίστωσαν ότι η παράλειψη του πρωινού δεν συνδέεται με τους ανθρώπους να αισθάνονται πιο πεινασμένοι

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

BeTheme WordPress Theme